Jaha sådär helt plötsligt?

Det var inte igår/förgår eller ens detta året jag bloggade. Jag har inga läsare längre vilket är ok. 4 år senare sen jag skrev detta så står jag på samma plats samtidigt som jag är i ett helt annat skede i livet. 

Då: gymnasiet med förhoppningar om att flytta till Lund och bli mäklare/inredningsarkitekt. Så fruktansvärt kär så det gjorde ont, svek från nära som gjorde minst lika ont. Den personen som sa att "bättre att inte veta" var den största idioten som gick i ett par skor. Att inte veta suger och gör en överparanoid. 
Herregud vad jag mådde dåligt under denna perioden och vilken osäker och vriden syn jag hade på mig själv.

Nu: högskoleutbildning med en fabulös csn skuld. Ingen mäklarutbildning direkt men trivs ändå i min yrkesroll. Har äntligen flyttat hemifrån och hittat mig själv någorlunda vill dock fortfarande flytta till Lund. Fastän jag tagit 30 steg framåt står jag här lik förbannat med smärtor i hjärtat. Fantastiskt att historien ska upprepa sig 4 år senare. Och gissa vem som träder fram. Jo! 17 åriga osäkra/paranoida/knäckta tjejen med snedvriden syn på sig själv. Enda skillnaden är att denna gången vet jag....



Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback